Aktivnosti projekta STEMerica ide dalje
Projekt“STEMerica ide dalje” nastavak je uspješne inicijative popularizacije STEM-a (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika) među djecom, mladima i širom javnošću.Nositelj projekta jeFabLab – Udruga za promicanje digitalne fabrikacije, a projekt se provodi uz podrškuNacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva iUreda za udruge Vlade Republike Hrvatske.
Cilj projekta je unaprijediti kapacitete organizacija civilnoga društva (OCD-a) i njihovih partnera za provedbu edukativnih programa i događanja u području STEM-a. Poseban naglasak stavljen je na suradnju s visokoobrazovnim institucijama i osnovnim školama, kako bi se ojačali kompetencije nastavnika, razvili novi obrazovni alati i potaknula znatiželja kod učenika.
A1 – Pohađanje izobrazbi vezanih uz unaprjeđenje kapaciteta za provedbu STEM aktivnosti među djecom i učenicima
U okviru ove aktivnosti članovi FabLaba i partnerskih organizacija pohađaju stručne edukacije i radionice s ciljem jačanja vlastitih kapaciteta za planiranje, organizaciju i provedbu STEM programa.
Edukacije uključuju teme poput suvremenih metoda rada s djecom i mladima, integracije znanosti i tehnologije u nastavu te korištenja inovativnih pristupa u učenju kroz praksu.
Rezultat: osposobljeni djelatnici i volonteri za provedbu kvalitetnih STEM aktivnosti.
A2 – Studijski posjeti (nacionalnim i inozemnim) organizacijama koje se bave inovativnim metodama prezentacije i približavanja STEM-a djeci i učenicima
Sudionici projekta odlaze na studijske posjete u Hrvatsku i inozemstvo kako bi se upoznali s inovativnim praksama i modelima popularizacije STEM-a.
Tijekom posjeta prikupljaju se primjeri dobre prakse, razmjenjuju iskustva i stvaraju nova partnerstva s obrazovnim i istraživačkim institucijama.
Način provedbe: posjeti centrima, muzejima, STEM laboratorijima i međunarodnim festivalima znanosti.
Rezultat: stečeno novo znanje i kontakti za razvoj budućih programa.
A3 – Pohađanje sajmova/konferencija (nacionalnih i inozemnih) vezano uz nove metode učenja i prezentiranja STEM područja djeci i učenicima
Sudjelovanje na međunarodnim i nacionalnim STEM konferencijama, sajmovima i radionicama omogućuje razmjenu iskustava i inovacija u području edukacije i popularizacije znanosti.
Način provedbe: članovi projektnog tima predstavljaju primjere dobre prakse, prate nova rješenja i sudjeluju na panelima posvećenima digitalnoj edukaciji i održivom razvoju.
Rezultat: jačanje stručnih kompetencija i primjena suvremenih metoda u radu s djecom.
A4 – Organizacija i proveđenje izobrazbi od strane partnerskog visokog učilišta kojima se educiraju osobe koje su zaposlene/volonteri kod prijavitelja i/ili partnera
Partner Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu organizira stručne izobrazbe namijenjene članovima OCD-a, učiteljima i volonterima.
Edukacije su usmjerene na:
A5 – Mentoriranje za provedbu projektnih aktivnosti s djecom i učenicima
Mentori s partnerskog visokog učilišta pružaju stručnu podršku članovima OCD-a i školama pri provedbi radionica, događanja i projektnih aktivnosti.
Način provedbe: kroz zajednički rad i superviziju, fakultetski stručnjaci prenose znanje i iskustvo te prate kvalitetu provedbe u školama.
Rezultat: unaprjeđenje kvalitete STEM aktivnosti i trajna povezanost akademskog i obrazovnog sektora.
A6 – Promocija STEM područja kroz organizaciju manifestacija i znanstveno-popularnih događanja
Organiziraju se javne manifestacije i popularno-znanstveni događaji s ciljem približavanja STEM-a široj javnosti.
To uključuje sudjelovanje na Maker Faire Zagreb, Festivalu znanosti, Znanstvenom pikniku i drugim sličnim događanjima.
Način provedbe: učenici, učitelji i građani sudjeluju u praktičnim radionicama, demonstracijama, eksperimentima i prezentacijama.
Rezultat: povećan interes javnosti za STEM i veća dostupnost edukativnih sadržaja.
A7 – Promocija STEM područja na javnim mjestima
U ovoj aktivnosti provode se javne akcije i promotivne aktivnosti – od postavljanja interaktivnih kutaka u javnim prostorima do prezentacija i radionica na otvorenom.
Način provedbe: kroz mobilne laboratorije, ulične prezentacije i suradnju s lokalnim zajednicama, STEM sadržaji postaju dostupni svim građanima.
Rezultat: veća prepoznatljivost STEM-a i uključenost građana.
Komunikacija i vidljivost
Aktivnost obuhvaća sve elemente promocije, oglašavanja i informiranja javnosti o projektu:
- redovite objave na webu i društvenim mrežama,
- tiskane i digitalne promotivne materijale,
- video sadržaje i biltene o provedenim aktivnostima,
- vanjsko oglašavanje (plakati, citylight, billboard).
- Cilj: osigurati prepoznatljivost projekta i transparentnost svih faza provedbe.
Očekivani rezultati projekta
- 7 osoba osposobljenih kroz izobrazbe i studijske posjete
- 5 ostvarenih suradnji s obrazovnim institucijama
- 243 provedene radionice u školama u 36 mjeseci
- 40 javnih manifestacija i događanja godišnje
- 1.800 djece i učenika uključenih u aktivnosti
- povećani kapaciteti i kompetencije OCD-a za provedbu STEM programa
Projekt STEMerica ide dalje provodi se u sklopu Poziva “Jačanje kapaciteta organizacija civilnoga društva za popularizaciju STEM-a”, koji se financira sredstvima Europskog socijalnog fonda plus (85%) i Državnog proračuna RH (15%) u ukupnoj vrijednosti od 299.990,53 EUR.
