Aktivnosti

Aktivnosti projekta STEMerica ide dalje

Projekt“STEMerica ide dalje” nastavak je uspješne inicijative popularizacije STEM-a (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika) među djecom, mladima i širom javnošću.Nositelj projekta jeFabLab – Udruga za promicanje digitalne fabrikacije, a projekt se provodi uz podrškuNacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva iUreda za udruge Vlade Republike Hrvatske.

Cilj projekta je unaprijediti kapacitete organizacija civilnoga društva (OCD-a) i njihovih partnera za provedbu edukativnih programa i događanja u području STEM-a. Poseban naglasak stavljen je na suradnju s visokoobrazovnim institucijama i osnovnim školama, kako bi se ojačali kompetencije nastavnika, razvili novi obrazovni alati i potaknula znatiželja kod učenika.

A1 – Pohađanje izobrazbi vezanih uz unaprjeđenje kapaciteta za provedbu STEM aktivnosti među djecom i učenicima

U okviru ove aktivnosti članovi FabLaba i partnerskih organizacija pohađaju stručne edukacije i radionice s ciljem jačanja vlastitih kapaciteta za planiranje, organizaciju i provedbu STEM programa.
Edukacije uključuju teme poput suvremenih metoda rada s djecom i mladima, integracije znanosti i tehnologije u nastavu te korištenja inovativnih pristupa u učenju kroz praksu.
Rezultat: osposobljeni djelatnici i volonteri za provedbu kvalitetnih STEM aktivnosti.


A2 – Studijski posjeti (nacionalnim i inozemnim) organizacijama koje se bave inovativnim metodama prezentacije i približavanja STEM-a djeci i učenicima

Sudionici projekta odlaze na studijske posjete u Hrvatsku i inozemstvo kako bi se upoznali s inovativnim praksama i modelima popularizacije STEM-a.
Tijekom posjeta prikupljaju se primjeri dobre prakse, razmjenjuju iskustva i stvaraju nova partnerstva s obrazovnim i istraživačkim institucijama.
Način provedbe: posjeti centrima, muzejima, STEM laboratorijima i međunarodnim festivalima znanosti.
Rezultat: stečeno novo znanje i kontakti za razvoj budućih programa.


A3 – Pohađanje sajmova/konferencija (nacionalnih i inozemnih) vezano uz nove metode učenja i prezentiranja STEM područja djeci i učenicima

Sudjelovanje na međunarodnim i nacionalnim STEM konferencijama, sajmovima i radionicama omogućuje razmjenu iskustava i inovacija u području edukacije i popularizacije znanosti.
Način provedbe: članovi projektnog tima predstavljaju primjere dobre prakse, prate nova rješenja i sudjeluju na panelima posvećenima digitalnoj edukaciji i održivom razvoju.
Rezultat: jačanje stručnih kompetencija i primjena suvremenih metoda u radu s djecom.


A4 – Organizacija i proveđenje izobrazbi od strane partnerskog visokog učilišta kojima se educiraju osobe koje su zaposlene/volonteri kod prijavitelja i/ili partnera

Partner Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu organizira stručne izobrazbe namijenjene članovima OCD-a, učiteljima i volonterima.


Edukacije su usmjerene na:

1. Design Thinking i otpornost zajednice
2. Kako učiniti znanost zanimljivom i dostupnom
3. Kako istraživanje približiti svima
4. Analiza i uspješnost STEAM aktivnosti
5. AI, internet i multimedija u razvoju društva
6. Trendovi informacijskog društva
7. Inovacije u obrazovanju
8. Održivost i inovacije u udaljenim zajednicama
9. Motivacija i poduzetnost u STEM-u
10. Stvaranje mreže lokalnih ekosustava za STEM



A5 – Mentoriranje za provedbu projektnih aktivnosti s djecom i učenicima

Mentori s partnerskog visokog učilišta pružaju stručnu podršku članovima OCD-a i školama pri provedbi radionica, događanja i projektnih aktivnosti.
Način provedbe: kroz zajednički rad i superviziju, fakultetski stručnjaci prenose znanje i iskustvo te prate kvalitetu provedbe u školama.
Rezultat: unaprjeđenje kvalitete STEM aktivnosti i trajna povezanost akademskog i obrazovnog sektora.


A6 – Promocija STEM područja kroz organizaciju manifestacija i znanstveno-popularnih događanja

Organiziraju se javne manifestacije i popularno-znanstveni događaji s ciljem približavanja STEM-a široj javnosti.
To uključuje sudjelovanje na Maker Faire Zagreb, Festivalu znanosti, Znanstvenom pikniku i drugim sličnim događanjima.
Način provedbe: učenici, učitelji i građani sudjeluju u praktičnim radionicama, demonstracijama, eksperimentima i prezentacijama.
Rezultat: povećan interes javnosti za STEM i veća dostupnost edukativnih sadržaja.


A7 – Promocija STEM područja na javnim mjestima

U ovoj aktivnosti provode se javne akcije i promotivne aktivnosti – od postavljanja interaktivnih kutaka u javnim prostorima do prezentacija i radionica na otvorenom.
Način provedbe: kroz mobilne laboratorije, ulične prezentacije i suradnju s lokalnim zajednicama, STEM sadržaji postaju dostupni svim građanima.
Rezultat: veća prepoznatljivost STEM-a i uključenost građana.


Komunikacija i vidljivost

Aktivnost obuhvaća sve elemente promocije, oglašavanja i informiranja javnosti o projektu:

  • redovite objave na webu i društvenim mrežama,
  • tiskane i digitalne promotivne materijale,
  • video sadržaje i biltene o provedenim aktivnostima,
  • vanjsko oglašavanje (plakati, citylight, billboard). 
  • Cilj: osigurati prepoznatljivost projekta i transparentnost svih faza provedbe.


Očekivani rezultati projekta

  • 7 osoba osposobljenih kroz izobrazbe i studijske posjete
  • 5 ostvarenih suradnji s obrazovnim institucijama
  • 243 provedene radionice u školama u 36 mjeseci
  • 40 javnih manifestacija i događanja godišnje
  • 1.800 djece i učenika uključenih u aktivnosti
  • povećani kapaciteti i kompetencije OCD-a za provedbu STEM programa

Projekt STEMerica ide dalje provodi se u sklopu Poziva “Jačanje kapaciteta organizacija civilnoga društva za popularizaciju STEM-a”, koji se financira sredstvima Europskog socijalnog fonda plus (85%) i Državnog proračuna RH (15%) u ukupnoj vrijednosti od 299.990,53 EUR. 


STEM-lenta-novo
Scroll to Top