Projekt…

STEMerica ide dalje (2025-2028)

ProjektSTEMerica ide dalje provodi se u sklopu natječaja “Jačanje kapaciteta organizacija civilnoga društva za popularizaciju STEM-a” i financira sesredstvima Europskog socijalnog fonda85% i sredstvima iz Državnog proračuna Republike Hrvatske 15% do ukupne vrijednosti projekta od 299.990,53 EUR. Projekt STEMerica ide dalje nastavak je projekta STEMerica koji je udruga Fablab provodila sa partnerima od 2021.-2023. godine.


Nositelj projekta udruga je FabLab. Projektni su partneri udruge STEAM SHOW, osnovneČavle, Dobriša Cesarić Osijek, Prečko Zagreb, Vladimir Nazor Budinščina i Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.

Projekt ima za cilj unaprijediti kapacitete organizacija civilnog društva u provedbi interaktivnih, inovativnih radionica i događanja na nacionalnoj razini u području popularizacije STEM aktivnosti (Science, Technology, Engineering, Mathematics) među djecom, mladima i općom populacijom. Aktivnosti projekta uključujusuradnju s Arhitektonskim fakultetom (mentoriranje) i provedene aktivnosti izobrazbe,studijski posjeti i pohađanje sajmova i konferencija;promocija STEM područja među djecom i učenicima (81 radionica godišnje u odgojno-obrazovnim institucijama);promocija STEM područja na javnim mjestima (40 manifestacija godišnje).

Omogućit će se promocija i približavanje tema iz područja STEM-a, demistifikacija znanosti i diseminacija znanstvenih činjenica djeci, mladima i općoj populaciji širom Hrvatske. 

Razdoblje provedbe projekta je od 12.3.2025. do 12.3.2028.

Partneri projekta STEMerica ide dalje

Nositelj projekta udruga je FabLab.Projektni su partneri udruge STEM SHOW, osnovne školeČavle, Dobriša Cesarić Osijek, Prečko Zagreb, Vladimir Nazor Budinščina i Arhitektonski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.

fablabhr
FabLab
udruga za promicanje digitalne fabrikacije
FabLab, udruga za promicanje digitalne fabrikacije djeluje od 2013. godine, prva je takva udruga u ovom dijelu Europe i dio je međunarodnog udruženja FabLab organizacija zasnovanog na ideji MIT-a (Massachusetts Institute of Technology). FabLab je laboratorij digitalne fabrikacije – mjesto za igru, stvaranje, učenje, podučavanje, mentoriranje, promišljanje i kreiranje inovacija. U svojem prostoru FabLab omogućuje pristup vještinama, materijalima i opremi, odnosno naprednoj tehnologiji koja ljudima omogućuje da naprave (gotovo) sve što žele. Udruga je dio svjetske FabLab mreže, a od 2021. godine, jedina je lokacija u Hrvatskoj koja izvodi programe globalne Fab Akademije. FabLab se promocijom digitalne fabrikacije bavi kroz obrazovanje, znanstveno i umjetničko istraživanje te poduzetnički razvoj. Osim digitalne fabrikacije, udruga od svojeg osnutka aktivno radi i na popularizaciji STEM područja – ali uz dodatak slova A koje se odnosi na Art, odnosno umjetnost – čineći tako proširenu kraticu STEAM.

OSOsijek
Osnovna škola Dobriše Cesarić
Osijek
Naša škola je osnovana 1939. godine kao četverogodišnja škola pod nazivom “Državna mješovita pučka škola”. Imala je 450 učenika, 8 učionica i 13 učitelja. Prvi ravnatelj je bio Dragutin Dür. Škola je postala kulturno-prosvjetno središte novog dijela Osijeka koji se izgrađivao na prostoru Vinkovačke ceste i dobio ime Industrijska četvrt. Od 1945.-1947. godine škola je nosila ime “Narodna škola Industrijska četvrt”. Od 1947.-1950. godine škola se zvala “IV.osnovna škola Osijek”. Od školske godine 1950./1951. škola prerasta u osmogodišnju i mjenja ime u “III. narodna osmogodišnja škola”. Školske godine 1957./1958. škola dobija ime po učiteljima Jovanu i Mileni Radivojević. Značajni zahvati na školskoj zgradi i dogradnja obavljeni su u vrijeme direktora Grundlera Petra 1972. godine. Izgrađena je športska dvorana, svlačionice, blagovaonica, kuhinja, hol, kancelarije, garderobe i dvije učionice. Tada je školu pohađalo 880 učenika. Tijekom svih ovih godina škola je imala svoj kontinuitet u radu i bila uzorna u gradu i šire. U vrijeme Domovinskog rata 16. svibnja 1991. godine škola je registrirana pod imenom slavonskog pjesnika Dobriša Cesarić.
STEAM SHOW
udruga 
Udruga Bioteka specijalizirana je za približavanje znanstvenog jezika, metoda i činjenica široj javnosti. Rad na spajanju znanosti i društva uključuje obrazovne, popularno-znanstvene, terenske, volonterske i istraživačke aktivnosti, kao i inicijative podizanja svijesti javnosti o temama iz područja prirodnih znanosti, zaštite prirode i okoliša, klimatskih promjena i održivog razvoja. Udruga je od osnutka 2010. do danas provela više od 70 projekata koji podižu razinu kvalitete STEM obrazovanja, donose istraživačku, projektnu i problemsku nastavu sukladno suvremenim metodama poučavanja, uključuju djecu, mlade i javnost u projekte zaštite okoliša i prirode, zagovaraju analitički, kritički i argumentirani pristup rješavanju problema, potiču međusektorsku suradnju, prenose znanja o učinkovitim metodama obrazovanja, doprinose održivom razvoju te osnažuju lokalne zajednice za pokretanje pozitivnih društvenih promjena. Na nacionalnoj razini udruga je prepoznata po svojim internetskim portalima www.biologija.com.hr (za odrasle) i www.bioteka.hr (za djecu i mlade), zatim Programu edukacije koji uključuju provedbu STEM radionica tijekom cijele školske godine (stem.bioteka.hr), te ljetnim i zimskim STEAM kampovima i putujućem konceptu „Bioteka u pokretu“ koji znanstvene radionice donosi osnovnoškolskoj djeci diljem zemlje.


OSPrecko
Osnovna škola Prečko
Zagreb
Šezdesetih godina 20.st. naselje Prečko broji oko 3500 stanovnika. Budući da nema svoju školu, djeca ovog naselja polaze školu u susjednom naselju Špansko. Izgradnjom autoputa razdvajaju se naselja Prečko i Špansko i gradnja škole u Prečkom postaje neizbježna kako zbog brojčanosti tako i zbog sigurnosti njegovih malih stanovnika. U ponedjeljak, 2. studenoga 1970. vrata nove školske zgrade otvorila su se za 23 razredna odjela od 1. do 8. razreda sa 735 učenika i 29 učitelja. Šk. god. 1974./75. Škola dobiva ime Osnovna škola „Maršal Tito“ koje će nositi sve do 27. travnja 1992. kada mjenja naziv u Osnovna škola Prečko. Škola radi u tri smjene i broji 1200 učenika u 37 razrednih odjela i 6 grupa produženog boravka. U samo pet godina broj učenika se skoro udvostručio zbog brze urbanizacije naselja Prečko. U to vrijeme mjesna zajednica Prečko jedna je od 13 mjesnih zajednica na općini Trešnjevka. Sa 7700 stanovnika čini 7% ukupnog stanovništva najveće općine u gradu Zagrebu. Završetkom nove Osnovne škole Prečko-Zapad (današnja OŠ Nikole Tesle) u našoj školi dolazi do rasterećenja zbog podjele učenika i djelatnika. No, broj učenik postepeno ponovno raste zbog naseljavanja novih naselja – Vrbana i Staglišća koji nemaju svoju školu. Od travnja 1992., kada se intenzivirala ratna agresija i na Republiku BIH, u nastavni proces uključena su 93 prognana i izbjegla učenika. U školskim klupama naše škole našli su se učenici iz ratom opustošenih Vukovara, Slunja, Kostajnice, Bosne. Odlukom Ministarstva prosvjete i Gradskog ureda za obrazovanje i šport izrađena je nova mreža škola prema kojoj su u Osnovnoj školi Prečko od šk.god. 1993./94. ustrojeni odjeli učenika s organski uvjetovanim smetnjama u ponašanju.
OSCavle
Osnovna škola Čavle
Čavle
Osnovna škola Čavle nalazi se na području Općine Čavle koja predstavlja središte živopisnog grobničkog kraja bogate kulturno – povijesne baštine. U sastavu Općine Čavle su naselja Buzdohanj, Cernik, Čavle, Grobnik, Mavrinci, Podčudnić, Podrvanj, Soboli, Zastenice. Općina Čavle ima oko 7 200 stanovnika. Centar Općine Čavle je mjesto Čavle gdje je locirana i matična školska zgrada. U sastavu Osnovne škole Čavle je i Područna škola Grobnik, na adresi Grobnik 1.

OSBudinscina
Osnovna škola Vladimir Nazor
Budinščina
Osnovna škola Vladimir Nazor Budinščina smještena je u malom mjestu Budinščina, koje se nalazi u središnjoj Hrvatskoj. Ova škola pruža obrazovanje za učenike od prvog do osmog razreda, s naglaskom na kvalitetno obrazovanje i osobni razvoj svakog djeteta. Školski tim sastoji se od iskusnih učitelja koji se trude stvoriti poticajno okruženje za učenje. Osnovna škola Vladimir Nazor Budinščina aktivno sudjeluje u raznim izvannastavnim aktivnostima, uključujući sportske igre, kulturne programe i ekološke projekte. Također, škola potiče roditeljsku suradnju i angažman zajednice, što dodatno jača veze između škole i lokalnog stanovništva. S obzirom na važnost obrazovanja u razvoju mladih, škola se fokusira na moderno podučavanje, koristeći suvremene metode i tehnologije. Osnovna škola Budinščina ponosna je na svoje uspjehe i razvoj učenika, s ciljem da ih pripremi za buduće izazove u životu.
af1
Arhitektonski fakultet
Sveučilišta u Zagrebu
Arhitektonski fakultet kao partner na projektu aktivno će sudjelovati na nekoliko razina provođenja projektnih aktivnosti. Osnovna uloga fakulteta je osigurati visoku kvalitetu pripremljenih STEM aktivnosti i njihovu provjeru prije njihovog provođenja. Pored ove osnovne uloge, fakultet će biti zadužen za kontrolu i evaluaciju provedenih aktivnosti, s ciljem unapređenja pojedinih aktivnosti tijekom provođenja projekta. Fakultet sa svojim iskustvom će također biti zadužen za dizajn i nadzor izrade interaktivnih znanstvenih eksponata.
Scroll to Top